13 de març de 2024, 13:18

L' OMIC de Quart de Poblet ix al carrer per acostar la seua labor d'assessorament i formació a la ciutadania

Este viernes 15 de marzo, Día Mundial de los Derechos de las Personas Consumidoras, se instalará una mesa informativa en el Ayuntamiento
Foto recurso OMIC.jpeg

Quart de Poblet commemora aquest divendres 15 de març el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores amb la instal·lació d'una taula informativa a la porta de l'Ajuntament. El personal de l'Oficina Municipal de l'Informació al Consumidor (OMIC) ix així al carrer per acostar a la ciutadania la labor que desenvolupa de manera gratuïta en matèria d'assessorament, formació i defensa de les i els consumidors.

L' Ajuntament de Quart de Poblet, a través de la Regidoria de Consum, que dirigeix Llum Moral, vol aprofitar la celebració d'este dia per a recomanar el consum responsable i sostenible i destacar alguns consells abans de consumir. Per exemple, és molt important llegir amb deteniment els documents abans de procedir a la seua firma i conservar sempre una còpia del que s'ha firmat. També es recomana recopilar tota la informació per escrit abans de contractar algun servici, especialment si es contractarà via telefònica o per altres vies telemàtiques, i en este cas la persona consumidora té dret a rebre tota la documentació en suport escrit.

En el punt d'informació, en horari de 10:00 a 12:00 hores, a més d'interactuar amb el veïnat de Quart de Poblet que s'acosten a l'estand, es vol fer una crida al consum responsable amb el medi ambient i sostenible, de manera que es farà lliurament de bosses reutilitzables i suc de taronja natural, per a això l'OMIC compta amb la col·laboració de l'Associació de Mestresses de Casa i Consumidores Tyrius.

L'Oficina Municipal de l'Informació al Consumidor atén els dilluns, dimecres i dijous en horari de 9.00 a 14.00 hores en el local municipal situat al carrer Joanot Martorell, número 40, de Quart de Poblet.

 

 

Recomanacions per a la compra a través d'Internet

El comerç electrònic és una fórmula de comerç cada vegada més estesa i l'OMIC de Quart de Poblet advertix que resulta fonamental que les persones consumidores i usuàries adopten una sèrie de pautes relacionades amb la seguretat i la detecció de possibles fraus a l'hora de fer ús d'Internet per a adquirir productes o contractar un servici amb totes les garanties.

Entre les principals recomanacions, l'OMIC aconsella realitzar compres en pàgines que siguen segures i inspiren confiança. És necessari tindre en compte qüestions com que el començament de l'adreça de la pàgina ha de ser “https” en lloc de “http” i al costat de l'adreça ha d'aparéixer un cadenat tancat i en picar sobre el mateix ha d'aparéixer un desplegable en el qual s'indica la informació sobre el certificat de seguretat i la seua validesa.

Segons l'OMIC, és necessari prestar especial precaució davant missatges de correu procedents de remitents desconeguts, no picant en els enllaços que pogueren contindre, eliminant qualsevol correu de spam o fem, evitar les cadenes de missatges i tindre instal·lat un antivirus en l'ordinador, telèfon mòbil o en la tauleta.  A més, és molt important no respondre a correus que sol·liciten les nostres dades personals o bancàries, atés que cap entitat oficial ens sol·licitarà les nostres dades personals a través del correu electrònic.

Una altra de les recomanacions és fer una revisió regular dels moviments dels comptes i targetes i, si s'observa algun cas sospitós, cal reclamar de manera immediata a l'entitat bancàries i anul·lar la targeta.

Finalment, en cas d'haver sigut víctima d'esta mena de frau o estafa per Internet, posar en coneixement de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat com la Policia Nacional i la Guàrdia Civil i posar-se en contacte amb l'Institut Nacional de Ciberseguretat.

 

L'OMIC recorda que és important conservar tota la documentació relacionada amb el frau o l'estafa i que es faça captura de pantalla abans que desaparega la informació.