L' OMIC de Quart de Poblet ix al carrer per acostar la seua labor d'assessorament i formació a la ciutadania
Quart de Poblet commemora aquest divendres 15 de març el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores amb la instal·lació d'una taula informativa a la porta de l'Ajuntament. El personal de l'Oficina Municipal de l'Informació al Consumidor (OMIC) ix així al carrer per acostar a la ciutadania la labor que desenvolupa de manera gratuïta en matèria d'assessorament, formació i defensa de les i els consumidors.
L' Ajuntament de Quart de Poblet, a través de la Regidoria de Consum, que dirigeix Llum Moral, vol aprofitar la celebració d'este dia per a recomanar el consum responsable i sostenible i destacar alguns consells abans de consumir. Per exemple, és molt important llegir amb deteniment els documents abans de procedir a la seua firma i conservar sempre una còpia del que s'ha firmat. També es recomana recopilar tota la informació per escrit abans de contractar algun servici, especialment si es contractarà via telefònica o per altres vies telemàtiques, i en este cas la persona consumidora té dret a rebre tota la documentació en suport escrit.
En el punt d'informació, en horari de 10:00 a 12:00 hores, a més d'interactuar amb el veïnat de Quart de Poblet que s'acosten a l'estand, es vol fer una crida al consum responsable amb el medi ambient i sostenible, de manera que es farà lliurament de bosses reutilitzables i suc de taronja natural, per a això l'OMIC compta amb la col·laboració de l'Associació de Mestresses de Casa i Consumidores Tyrius.
L'Oficina Municipal de l'Informació al Consumidor atén els dilluns, dimecres i dijous en horari de 9.00 a 14.00 hores en el local municipal situat al carrer Joanot Martorell, número 40, de Quart de Poblet.
Recomanacions per a la compra a través d'Internet
El comerç electrònic és una fórmula de comerç cada vegada més estesa i l'OMIC de Quart de Poblet advertix que resulta fonamental que les persones consumidores i usuàries adopten una sèrie de pautes relacionades amb la seguretat i la detecció de possibles fraus a l'hora de fer ús d'Internet per a adquirir productes o contractar un servici amb totes les garanties.
Entre les principals recomanacions, l'OMIC aconsella realitzar compres en pàgines que siguen segures i inspiren confiança. És necessari tindre en compte qüestions com que el començament de l'adreça de la pàgina ha de ser “https” en lloc de “http” i al costat de l'adreça ha d'aparéixer un cadenat tancat i en picar sobre el mateix ha d'aparéixer un desplegable en el qual s'indica la informació sobre el certificat de seguretat i la seua validesa.
Segons l'OMIC, és necessari prestar especial precaució davant missatges de correu procedents de remitents desconeguts, no picant en els enllaços que pogueren contindre, eliminant qualsevol correu de spam o fem, evitar les cadenes de missatges i tindre instal·lat un antivirus en l'ordinador, telèfon mòbil o en la tauleta. A més, és molt important no respondre a correus que sol·liciten les nostres dades personals o bancàries, atés que cap entitat oficial ens sol·licitarà les nostres dades personals a través del correu electrònic.
Una altra de les recomanacions és fer una revisió regular dels moviments dels comptes i targetes i, si s'observa algun cas sospitós, cal reclamar de manera immediata a l'entitat bancàries i anul·lar la targeta.
Finalment, en cas d'haver sigut víctima d'esta mena de frau o estafa per Internet, posar en coneixement de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat com la Policia Nacional i la Guàrdia Civil i posar-se en contacte amb l'Institut Nacional de Ciberseguretat.
L'OMIC recorda que és important conservar tota la documentació relacionada amb el frau o l'estafa i que es faça captura de pantalla abans que desaparega la informació.