Quart de Poblet impulsa un nou model de reciclatge amb contenidors elegits per la ciutadania
- El nou disseny forma part d’una campanya de sostenibilitat i participació activa per a millorar la gestió de residus al municipi.
- L’Ajuntament desplega una xarxa d’estands informatius en diferents barris del municipi i en el Mercat dels dimecres per aclarir dubtes sobre l’ús i la nova distribució de contenidors.
Quart de Poblet, 23 de juliol de 2025
L’Ajuntament de Quart de Poblet, com a part de l’impuls de polítiques dirigides a la sostenibilitat i al compromís ambiental, ha posat en marxa la renovació dels contenidors de residus del municipi. Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un projecte més ampli de millora del sistema de recollida selectiva de residus i neteja urbana, i busca la implicació de tota la ciutadania sota el lema “Una oportunitat per a un Quart de Poblet més net i sostenible”.
Així, un dels aspectes més destacats d’aquesta campanya és el vincle directe de la ciutadania, ja que els nous contenidors han sigut elegits mitjançant un procés participatiu obert a tots els veïns i veïnes a partir de 14 anys. Gràcies a la participació ciutadana, s’ha aconseguit un disseny més accessible, funcional i adaptat a les necessitats reals de la població en el seu dia a dia. El model elegit pels veïns i veïnes de Quart de Poblet és metàl·lic, amb pedal per a l’obertura de la tapa, té la boca més ampla i és de càrrega lateral, enfront de la càrrega superior del model anterior. Per aquest motiu, en alguns carrers es duran a terme canvis d’ubicació dels contenidors per a possibilitar la recollida per part dels camions.
Campanya informativa a peu de carrer
Els nous models de contenidors començaran a col·locar-se als carrers a partir del divendres 1 d’agost i es renovaran per fraccions al llarg de tot el mes. Aquest canvi a l’estiu, sense activitat lectiva i amb menys població residint a Quart de Poblet, permet minimitzar les possibles molèsties ocasionades pel canvi de contenidors.
Acompanyant aquest canvi dels contenidors, s’enviarà una carta informativa a la ciutadania de Quart de Poblet i es distribuirà entre les comunitats de veïns cartelleria per a facilitar la correcta separació de residus. Així mateix, es repartiran imants de nevera amb tota la informació. D’aquesta manera, es recordarà on i quan depositar la matèria orgànica, els envasos lleugers, el paper i cartró, el vidre, així com la resta de productes, l’oli domèstic i els horaris de recollida d’estris voluminosos. A més, es recorda a la ciutadania la disponibilitat de l’ecoparc mòbil i la xarxa d’ecoparcs municipals EMTRE per a residus especials.
Entre el material distribuït també hi ha fullets que, a més de la informació ja esmentada, reflecteixen les sancions, de fins a 3.000 euros, a què s’enfronten els ciutadans que no complisquen la normativa.
Des d’aquest dimecres 23 de juliol es desplega una campanya informativa a peu de carrer en les diferents zones del municipi implicades en el canvi de contenidors, així com en el Mercat dels dimecres aprofitant l’afluència de veïnat de totes les zones. Experts en educació ambiental explicaran amb detall la renovada gestió de residus de la localitat, repartiran material informatiu i aclariran els possibles dubtes relatius a la separació de cada resta i la ubicació del contenidor corresponent.
A més, es disposarà d’una atenció personalitzada de dilluns a divendres de 8:00 a 20:00 hores per a resoldre dubtes sobre on i quan es dipositen els residus, ja que l’Ajuntament posa al servei de la ciutadania el telèfon gratuït 900 841 237 per a telefonades i el telèfon 666 141 523 per a contactar mitjançant WhatsApp.
Millorar la qualitat del servei de recollida
El redisseny visual i estructural de la gestió del reciclatge respon a l’aposta del municipi per fomentar l’economia circular, reduir l’impacte ambiental i millorar la qualitat del servei de recollida.
En la mateixa línia, en els pròxims mesos es renovarà la flota de camions de recollida, passant a vehicles més sostenibles i silenciosos. També està previst actuar en la renovació dels contenidors soterrats, així com incrementar les jornades de baldeig i millorar el servei de recollida de voluminosos i de paper-cartó en establiments comercials.
L’Ajuntament posa en valor la implicació veïnal i recorda que la col·laboració ciutadana és clau per a mantindre un municipi net, responsable i compromés amb el medi ambient.