26 de juny de 2025, 13:05

Quart de Poblet reuneix a prop de 120 docents en una jornada dedicada a la transformació neuroeducativa

Foto grupal al finalizar la jornada  sobre transformación neuroeducativa en el aula.jpeg

La trobada ha comptat amb la participació de l'experta en Neuroeducació Carmen Úbeda i ha permés a professors i professores de diferents centres compartir experiències i metodologies d'aprenentatge

L'Ajuntament de Quart de Poblet, a través de l'Àrea d'Educació, reforça el seu compromís amb una educació de qualitat i adaptada als reptes del segle XXI mitjançant la celebració de la jornada ‘Claus per a la transformació neuroeducativa de l'aula’, en el marc del Projecte de Transformació per a la Millora Educativa. La Casa de la Cultura ha reunit a prop de 120 docents dels centres educatius del municipi entorn d'experiències que promouen una pedagogia activa, inclusiva i centrada en el benestar de l'alumnat.


L'objectiu d'esta jornada ha sigut generar un espai de trobada i reflexió compartida sobre metodologies que transformen la pràctica docent, apostant per la cooperació, l'aprenentatge significatiu i la connexió entre etapes educatives.


L'alcaldessa de Quart de Poblet, Cristina Mora, ha inaugurat la jornada, acompanyada de la regidora d'Educació, Consue Campos. “Transformar l'educació no és només una qüestió pedagògica, sinó també una aposta política de primer orde, perquè l'educació és el motor més potent per a avançar a una societat més justa, cohesionada i en igualtat d'oportunitats”, ha assenyalat l'alcaldessa.


El taller principal de l'esdeveniment ha sigut impartit per Carmen Úbeda, professora d'Educació Plàstica i Visual, col·laboradora de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona i coordinadora d'innovació pedagògica en el col·legi Nuestra Señora de los Desamparados. La seua intervenció ha girat entorn de les claus pràctiques per a transformar l'aula des d'un enfocament neuroeducatiu, ateses les emocions, l'entorn i el desenvolupament integral de l'alumnat.


Amb iniciatives com esta, “construïm una estratègia de municipi, on la innovació educativa és una línia d'actuació prioritària per al futur de Quart de Poblet, perquè apostar per la formació del nostre professorat és apostar per la igualtat, la convivència i el desenvolupament local sostenible”, ha remarcat Cristina Mora.

Intercanvi d'experiències innovadores entre professionals

En la segona part de la jornada s'han organitzat taules d'experiències on docents dels diferents centres educatius de Quart de Poblet van exposar els projectes innovadors que desenrotllen a les seues aules.


El CEIP San Onofre ha abordat l'ús de la inclusió i l'emoció com a eines per a millorar l'aprenentatge i la convivència. L'IES Riu Túria ha presentat la seua proposta de transformació d'espais mitjançant l'adequació de l'Aula Respira. Quant a l'IES La Senda, ha compartit la seua iniciativa de col·laboració entre ciència i ciutadania a través de l'anàlisi de dades meteorològiques.


Per part seua, el CEIP La Constitució ha presentat Perku Quart, un projecte que utilitza la música com a element de cohesió escolar i social, mentres que el Col·legi la Puríssima Concepció ha exposat els resultats del seu projecte de cooperació entre alumnat de Primària i Secundària, centrat en la robòtica i la programació com a eines per al pensament lògic i el treball en equip. Finalment el CEIP Molí d’Animeta ha portat la seua proposta “No és màgia, és ciència”, una forma lúdica de despertar interés per l'experimentació des d'edats primerenques.


Estes jornades suposen una oportunitat per a visibilitzar el treball innovador dels centres educatius del municipi, fomentar el treball en xarxa entre professionals de l'ensenyança i continuar construint una educació més connectada amb la realitat de l'alumnat i els reptes del futur.


L'Ajuntament de Quart de Poblet reafirma així la seua aposta per un model educatiu transformador, que situe a l'alumnat en el centre del procés i que impulse una comunitat educativa dinàmica, creativa i compromesa.

Multimèdia