TALLER DE METACOGNICIÓ, APRENENTATGE AUTOREGULAT I GESTIÓ DE L'ESTRÉS ACADÈMIC

Nivell Educatiu:
Àmbit temàtic:
estrategias-metacognitivas.jpg

Taller de 3 sessions amb 1r de batxiller, i 2 sessions amb 2n de batxiller. Es tracta de desenvolupar una sèrie d'estratègies que els permetran adquirir informació, processar-la, integrar-la, relacionar-la amb continguts previs per a, finalment, recuperar-la per a poder utilitzar-la. Es tracta de fer veure en l'alumnat que l'ús d'aquestes estratègies l'ajudaran a processar i controlar el seu aprenentatge. Quantes més estratègies s'empren, millors resultats obtindran. A més se'ls facilitarà tècniques de gestió de l'estrés davant els exàmens que combinen la programació *Neurolingüística amb la música *wingwave, la finalitat de la qual és reduir l'estrés a través de l'estimulació bilateral dels hemisferis cerebrals. La següent proposta té com a objectiu reduir l'estrés ocasionat per la pressió de les proves selectives a les quals se sotmeten els adolescents de 2n de batxillerat.

Objectiu específic: Dotar a l'alumnat d'estratègies metacognitives per a una estudi eficaç i la gestió de l'estrés acadèmic en batxillerat.

 

TIPUS D'ACTIVITAT: Taller.

 

DATES REALITZACIÓ: Entre novembre i desembre.

 

Núm. DE SESSIONS: 3 sessions per a 1er de Batxillerat i 2 sessions per a 2n de Batxillerat.

 

DURACIÓ DE L'ACTIVITAT: 1 hora per sessió.

 

ÀREA QUE PROMOU / CONTACTE

EDUCACIÓ

Lourdes Alapont

96 154 80 08

lourdes.alapont@quartdepoblet.org