Plaza País Valencià, 1. , Quart de Poblet (46930), València
imagen
L'aposta per la modernització de l'administració ha suposat en els últims anys la posada en marxa de serveis, en els quals preval la immediatesa, la proximitat i l'eficàcia en la prestació. L'Ajuntament ha fet un pas de gegant quant a atenció ciutadana es refereix, simplificant la tramitació, agilitzant les respostes i obrint noves vies de comunicació i relació entre el veí o la veïna, les empreses i l'administració, que fan possible que hui es cada vegada més senzill realitzar gestions sense necessitat de desplaçar-se a través d'Internet, alhora que s'ha reforçat l'atenció presencial i telefònica.

Perquè aqueixes millores arriben a tots i a totes, s'ha dissenyat el Projecte DIEGO, que facilita l'ús i gaudi de les tecnologies de la informació i la comunicació i, amb això, l'accés a l'administració en línia a col·lectius que tenen més dificultats, com les persones majors, les persones amb discapacitat, els immigrants o les dones. Cal subratllar que a la Xarxa TIC, d'accés gratuït a Internet i a l'ús d'ordinadors en edificis municipals, s'uneix ara la instal·lació de quioscos informàtics accessibles a l'Ajuntament, la Casa de Cultura, Quart Jove, el Pavelló Poliesportiu-Piscines Cobertes, el Centre de Convivència “San Onofre” i el Centre Cultural Casino, des dels quals també és possible efectuar diferents tràmits i informar-se de manera gratuïta.

En aquesta línia, amb la participació ciutadana com a pilar de la gestió municipal, s'han desenvolupat a més projectes com el d'Iniciatives de Proximitat, en el qual es facilita que els veïns i veïnes puguen interactuar amb els responsables polítics de l'Ajuntament, assignats cadascun a un barri, per a fer-los arribar les seues propostes, demandes i inquietuds. Es complementa amb serveis com el de manteniment urgent.