Escolarització sobrevinguda i fora de termini
La matrícula a les escoles està viva, ja que la mobilitat de les persones d'uns països a uns altres i d'unes comunitats autònomes a unes altres és una realitat. Les persones tenen dret a un lloc escolar gratuït que els garantisca, en condicions d'igualtat i qualitat, l'ensenyament bàsic i el segon cicle d'Educació Infantil, en el seu propi municipi o zona d'escolarització establida. Aquest dret es correspon amb l'obligatorietat de la seua escolarització en un centre docent durant l'ensenyament bàsic, que comprén dels 6 a les 16 anys.
És necessari sol·licitar cita prèvia per a realitzar l'entrevista d'acolliment a la família.
La documentació que la família haurà d'aportar és:
1. Certificació EMPADRONAMENT de la unitat familiar (a sol·licitar a l'Ajuntament ).
2. DNI, Passaport o Targeta Residencial de pare/mare o tutor/a legal i del menor a escolaritzar.
3. Llibre de Família, Partida de naixement o un altre document que acredite la filiació del menor.
4. En cas de Divorci o Separació, còpia de l'última sentència en la qual conste al fet que cònjuge s'atribueix la Guàrdia i Custòdia i la Pàtria Potestat (tant per a la sol·licitud de Baixa com per a la Matrícula es requereix el consentiment de pare i mare en els casos de Pàtria Potestat conjunta).
5. Certificat de promoció i notes del curs anterior.