C/ Blasco Ibáñez, 23, Quart de Poblet (46930), València

XI EDICIÓ DELS PREMIS ISABEL DE VILLENA

PHOTO-2023-12-02-10-35-15.jpg

Este divendres 1 de desembre va tindre lloc la XI Edició dels premis Isabel de Villena. Els premis es van impulsar l'any 2003 des de l'Ajuntament de Quart de Poblet, i s'entreguen cada dos anys, amb l'objectiu de reconéixer públicament la trajectòria de persones o entitats que treballen per aconseguir la igualtat real i efectiva entre dones i homes. Actualment, 25 persones i entitats han sigut guardonades.

En esta edició les premiades han sigut, en l'àmbit nacional, la periodista Paloma del Río Cañadas, tota una referent en l'àmbit esportiu, i en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, l'associació Alanna, per la seua labor en l'atenció a dones, xiquetes i xiquets, víctimes o supervivents de violència de gènere i/o d'abusos sexuals.

Els guardons van ser entregats per l'Alcaldessa, Cristina Mora Luján, i per Lucía Sevilla Fernández, Regidora de Turisme i Patrimoni Local, Salut Pública Local, Igualtat i Polítiques Inclusives, Barri del Crist.

L'alcaldessa, Cristina Mora, va assenyalar que “els Premis Isabel de Villena representen la nostra manera d'homenatjar la lluita feminista tant a Quart de Poblet com en la societat en general. Contribuint a visibilitzar un espai que, històricament, s'ha negat a les dones”.

La Gala va estar dirigida per Saray Cerro, còmica, presentadora i guionista  Valenciana. A més, es va comptar amb l'actuació de màgia de Patricia Ferrero, De Bruixa a Maga.

Va ser una Gala conduïda per dones, en la qual es va fer patent la necessiteu de continuar visibilitzant a dones referents en tots els àmbits.

Des de l'Àrea d'Igualtat i polítiques inclusives agraïm que ens acompanyàreu en una Gala tan especial, i donem l'enhorabona Paloma i a l'Associació Alanna, sense deixar d'agrair la seua labor.